Nieuwe spelregelvraag online!

Er staat weer een nieuwe spelregelvraag online:

Terwijl partij A in de aanval is, ziet de scheidsrechter dat een speler van deze partij binnen zijn eigen strafschopgebied een tegenstander probeert te slaan. Die tegenstander weet echter de klap te ontwijken. Wat moet de beslissing van de scheidsrechter zijn in deze situatie?

Stemmen kan  hier!

Vorige vraag
Benieuwd naar het antwoord op de vorige vraag? Zie onderstaand.

Een aanvaller duwt met zijn schouder in de rug van een tegenspeler. Welke spelhervatting volgt?
a.     Directe vrije schop
b.     Geen; dit is geen overtreding
c.      Indirecte vrije schop
d.     Scheidsrechtersbal

Het betreft geen schouder aan schouder duel maar een duw in de rug en ook dat is een overtreding gewoon een directe vrije schop dus.

Deel via de social media